9 Mart 2016 Çarşamba

9 Mart 2016 Güneş Tutulması.

Merhaba astronomi severler son yıllarda bakıyorum şöyle bir 2012'den bu yana ülkemizden gözlemlenebilen adam gibi bir astronomi olayı yaşanmıyor ne yazık ki. Bu benim canımı fazlasıyla sıkmakta. Yahu bir tane güneş tutulması gözükmez mi şu ülkeden! Yaşları el veren arkadaşlarımız hatırlayacaktır 2006'da tam tutulma gerçekleşmiş ve ülkemizden gözlemlenebilmişti. İlk okuldaydım o sıralar bahçeye çıkıp bakmıştık şu hastane filmleriyle.. O zamanlar ülkemize özellikle Avrupa'dan bu olayı fotoğraflamak için yüzlerce astrofotoğrafçı gelmişti de teleskoplarını almamışlardı ülkeye bilimsel ekipman diyerek.


Sorarım size bilime bu kadar düşman başka bir ülke daha var mıdır ? Yahu adam fotoğraf çekip gidecek neyin kafası bu anlayabilmiş değilim. Hala günümüzde teleskop gibi aletler bilimsel ekipman olarak geçmekte ve gümrükte fazladan vergi ödemekteyiz. Nitekim yurtdışında satış fiyatı 1200tl olan teleskobun ülkemizde 3200tl ye satılmasının sebeplerinden biride budur. Hadi fiyatını geçtim emniyet genel müdürlüğünden valilikten içişleri bakanlığından vs vs bir sürü izin almanız gerekiyor.


Bu gün ki tutulma pasifik üzerinden özellikle Endonezya gibi ülkelerde gözlemlenebildi. Bir Türk haber sitesinden okuduğuma göre Türkiye'den saat gece 3 civarlarında gözlemlenmiş. Öyle yazmışlar. Aradığım habercilik bu işte. Peki bir sonra ki Türkiye'den gözlemlenebilen tutulma ne zaman ? 2020. Evet 2020. Hemen üzülmeyin 9 Mayıs'da Merkür geçişi var ve tüm gün sürecek. Güneş filtreli teleskobunuzla sabahtan akşama kadar izleyebilirsiniz.

2006 Merkür Geçişi
Esa/Nasa/Soho

Yahu şu yazıyı yazarken iki nete bakıp araştırayım dedim kim neler çekmiş ne olmuş diyerek ben bu kadar salak bir güruh daha görmedim arkadaşlar. "Solar eclipse" diye aratıyorum google amcada ne güzel bilimsel yazılar fotoğraflar tutulmanın dk dk yayını falan geliyor karşıma.. "Güneş tutulması" diye aratıyorum "titilmi bişik bircindi girçiklişicik.." bu nedir ya hu? Burçlara inanan veya en ufak etkisinin olduğunu düşünen biri varsa kapatsın bu blogu rica ediyorum. Gidip milliyet.com' da vs gezinin efendim. Neyse sakiniz. Aramızdan astroloji saçmalığına inanları attığımıza göre tutulmanın görselleri ile bitirelim. 

            



Evliye sabrı olanlar için yurtdışından teleskop alım rehberi.
Güneş filtresi yapımı
Yer: Ankara, Ankara, Türkiye

0 yorum:

Yorum Gönder